ORGANIZACE:
1. 5. Svátek práce (státní svátek)
6. 5. Návštěva knihovny od 9:15
8. 5. Den vítězství (státní svátek)
19. 5. Dopravní hřiště od 9:00
27.5. Prezentace knihy
29.5. Den dětí (sportovně- pohybový program v přírodě)
KNIHA:
Základní informace o knize:
- Název knihy
- Autor / autorka
- Ilustrátor / ilustrátorka (pokud jsou v knize obrázky)
- Žánr – např. pohádka, dobrodružný příběh, detektivka, fantasy apod.
- Prostředí
- Čtení úryvku z knihy (1–2 odstavce)
Obsah knihy (stručně):
Kdo je hlavní postava / postavy?
Např. „Hlavní postavou je kluk jménem Kuba, který...“
Kde a kdy se příběh odehrává?
Místo (město, vesnice, les...) a přibližný čas (v minulosti, v současnosti, ve škole, doma...)
Co se v příběhu stalo?
Shrnutí děje (stručně, 5–6 vět): začátek – prostředek – konec
Zajímavý nebo napínavý moment
Může žák popsat, co ho zaujalo nebo co si dobře pamatuje
Názor žáka na knihu:
Líbila se ti kniha? Proč ano nebo proč ne?
Která postava byla tvoje oblíbená a proč?
Doporučil bys knihu ostatním dětem? Komu by se mohla líbit?
Doplňkové prvky:
Vlastní obrázek – nakreslit scénu z knihy nebo hlavní postavu
Učivo:
MATEMATIKA
Písemné násobení
Písemné dělení
Jednotky hmotnosti
Obsah čtverce, obdélníku
Konstrukce kružnice
ČESKÝ JAZYK
Infinitiv a určité slovesné tvary
Mluvnické kategorie u sloves
Časování sloves
PŘÍRODOVĚDA
Ekosystémy
VLASTIVĚDA
Středověk
Vznik českého království
ANGLICKÝ JAZYK
Exotická zvířata